maandag 28 maart 2022

2022-03-28 | Bijna is het zover

 


Camino Portugués de la Costa


Mijn nu nog lege rugzak ligt al weken klaar op het bed van mijn jongste zoon. Hij verblijft tijdelijk in Aruba voor zijn studie, dus ik heb een hele kamer voor mij alleen voor al mijn wandelspullen. Deze liggen uitgestald op de halfhoogslaper van z'n broer, netjes gesorteerd. Verschillende rolletjes in handige zakjes, rolletjes waar we niet zonder kunnen als we eenmaal op pad zijn, een rolletje regenponcho met voldoende ruimte voor m'n grote vriend die ook graag droog blijft op de dagen en/of momenten dat de weergoden ons minder gunstig gezind zijn. Het gemiddelde aantal regendagen in april is 15, dus de kans is groot dat dit rolletje ook aan de bak moet. Andere rolletjes bevatten een regenhoes voor de rugzak en een Mac in a sac, dit voor de kleinere buitjes. Verder nog een rolletje sneldrogende handdoek, insectenwerende lakenzak en reisdeken. Een ietwat ander rolletje is mijn nieuwste aanwinst, een ophang-toilettas. Inmiddels is ie ook al aardig opgeblazen tot een hele rol, volgestouwd met mini toiletartikelen en opvouwbare tandenborstel. 


De voorbereidingen voor zo'n avontuur, want zo voelt 't wel voor ons beide, BB gaat nl ook mee
🐖, zijn alleen al leuk. De laatste gezamenlijke wandelingen hebben we 't bijna nergens anders meer over gehad dan "waar zijn de goedkoopste vliegtickets te scoren?", "wel of geen opvouwbaar bord en beker mee?", "slippers noodzakelijk of toch de bijna gewichtloze sketchers?" "Wie sjouwt de zonnebrandcrème en wie de apothekerszak?" Wat medicatie betreft is het voor mij niet bij een doosje paracetamol gebleven 🙈. Met dank aan m'n huisarts gaan er wat sterkere pijnpilletjes mee plus mijn dagelijkse medicijnen natuurlijk, plus een zak wandelwol, plus een rol sporttape, plus een rol leukoplast, plus een rol fixomull, een tube diclofenacgel, Gehwol voetcremé, magnesiumgel, en laat ik de sperti niet vergeten 😊. Wat is wandelen toch een leuke hobby!
Maar naast bovenstaande middelen tegen minder fijne zaken, gaan er ook hele leuke dingen mee. Zo zijn wij recent wezen shoppen bij onze favoriete buitensportwinkel in Duiven en hebben we ons ook in het nieuw gestoken en wandelen we beide bij mooi weer in een skirt met bijpassend shirt. Brigitte veilig in 't blauw en ikke....... tuurlijk...... fluoriserend roze skirt 😍. Kijk, als ik dan toch als akela op pad ga, dan tenminste maar goed zichtbaar!


Het meest rechtse stapeltje op het hoge bed is voor de dag van vertrek. De praktische afritsbroek, het fijne wollen ondergoed, m'n "ouwe" wollen sokken (want die zijn al zo lekker ingelopen en voorzien van wandelwol op de meest tere plekken) en natuurlijk onze knalgele polo met achterop de tekst "mijn kant" (voor BB natuurlijk "jouw kant"). Bovenop ligt m'n nektasje met mijn startkapitaal voor de eerste etappes. We gaan van albergues naar albergues, da's het plan en misschien ergens een keer een B&B of hotel om bij te slapen voor het geval nodig (oordoppen zijn ingepakt!) of om onszelf even te verwennen. Back to basic, da's het plan en zo ook wat eten betreft. Had ik op het Pieterpad genoeg in m'n rugzak gestouwd, nu blijft 't bij een pakje snelle jelles en een vierkant rolletje dextro

Onze route (als 't goed gaat 🤔)

Dagelijks sta ik wel even in mijn zoons kamer naar het bed te staren. Check, check... of ik niets vergeet, check check... of alles er al ligt. 't Is een blik op "mijn leven" van drie weken Camino. De handige wasknijpers¹⁾, het nagelknippertje, een ienieminie reisnaaidoosje...... alles klein en zo licht mogelijk. Ik heb het totaal nog niet gewogen, da's voor wanneer ik echt vertrek, want minder dan dit kan het echt niet worden, ook niet één Iphone-oplaadsnoertje laat ik thuis.
Ik heb ons reeds ingecheckt bij Ryanair, voor ons de goedkoopste oplossing om in Porto te belandden volgende maand. 't Is een enkeltje, retourticket boeken we wanneer we weten wanneer we terug moeten, dat zien we dan en daar wel. 

Brigitte, deze pijlen en/of tekens volgen!

Natuurlijk gaan wij onze belevenissen met jullie delen. Ik twijfel nog via welke app, Pindat of Polarsteps. Voor wie in mijn adresboek voorkomt krijgt wel een berichtje van mij, ieder ander kan ons vast wel vinden op één van de twee, anders misschien wel via een t.z.t. te plaatsen Facebook berichtje. 
Goed, voor nu is het nog even uitzitten, thuis alles netjes op orde brengen (ja, ook al is er een thuisblijver) en nog meer inlezen en speuren op het internet van wat ons te wachten staat en nog heel vaak kijken en checken of ik toch echt alles wel goed voor elkaar heb 🙈🙈🙈. 





¹⁾ ook om evt. je handdoek voor je bed te bevestigen ter afscheiding van een slaapzaal vol pelgims.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten